(Klik hier voor een correcte weergave van dit weblog. Er kan een tijdelijke fout zitten in de weergave.)
In elk dossier zit een aanvraagformulier met daarin de basisgegevens van de aanvrager. Deze aanvraagformulieren en alle bijlagen, gekleurde doorslagen van ambtelijke beslissingen en correspondentie, vormen de kern van de dossiers.
Op het aanvraagformulier staan de persoonlijke gegevens van de aanvrager met die van zijn echtgenote en eventuele kinderen. Woonadres en letterteken van het schip behoorden ook tot deze basisgegevens. Coderingen als EB162, MK63, BU172, UK82 of VD16 verwijzen naar de vissersgemeenschappen ronde de voormalige Zuiderzee (in dit geval Elburg, Marken, Bunschoten, Urk en Volendam) en het inschrijfnummer van de vaartuigen.
Hier het formulier van de Enkhuizer visser Maarten Volgers met de aanvraag voor geldelijke steun, 25 april 1930. (ill.)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten