donderdag 13 maart 2014

Drie keer is scheepsrecht

Willem blijft vlijtig brieven schrijven, maar een antwoord terug krijgt hij niet. Op 19 december volgt zijn 3e smeekbede:

"Zeer geachte heeren ik wou u astublieft een vragen om wat verhooging van mijn steun. Ik krijg maar zes gulden en nu wou ik u astublieft vragen of u van de zes gulden 10 gulden maken wil.
Want aan zes gulden daar heb ik niets aan. Dat weten de heeren zelf ook wel.
Want ik heb 4 kinderen waar van de oudste 12 jaar dus dat is met zes man.
Ik heb voor een maand gelden een formolier weggestuurd en voor veertien dagen een brief. Maar ik krijg nergens geen tijding terug. En nu vraag ik u astublieft zoo gauw mogelijk tijding terug en of u astublieft met mijnverzoek wil voldoen teeken ik.
W. de Graaf, Nieuwerschans 96 Spakenburg."


Zeg nou zelf: wie kan zo’n verzoek nu weerstaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten